Niet langer en niet korter: dit zijn de ideale lengtes voor jouw social updates!

Stoei je soms met de lengtes van je social posts? Het ene social mediakanaal is het andere niet. Daarom heb ik deze week voor je uitgezocht wat de meest ideale lengtes zijn voor jouw social updates. De tijd van afgebroken captions is voorbij!

Tweet-Tweet

Ondanks dat Twitter afgelopen jaar het tekenlimiet verdubbelde naar 280 tekens per Tweet, doen korte Tweets het beter. De ideale Tweet zit tussen de 71 – 100 tekens, dus een of twee zinnen. Bij Tweets met minder dan 100 tekens ligt de betrokkenheid 17% hoger. Houd het op dit platform straight to the point!

Caption this!

Als je de juiste snaar wilt raken met je onderschrift op Instagram, moet je gaan voor ongeveer 150 tekens. Ondanks dat Instagram vooral een visueel platform is, kan een bijschrift bij je post zorgen voor meer context en dus ook betrokkenheid. Zorg er dus voor dat je Instagram caption van toegevoegde waarde is!

Keeping it short and simple

De betrokkenheid van Facebook posts met 40 tekens ligt 86% hoger dan posts met meer tekens. Je zal nu misschien denken dat 40 tekens wel heel weinig is! Het is daarom belangrijk te kiezen voor de juiste tone of voice, zodat je doelgroep niet veel tekst nodig heeft om zich aangesproken te voelen.

#hashtags

Je weet dat symbolen, spaties en Emoji’s bij het gebruiken van hashtags een no go zijn. Nu weet je ook dat de ideale lengte van een hashtag 21 tekens is. Als je dit vergelijkt met de ideale lengte van een Facebook post lijkt dit super lang, maar vergeet niet dat we vaak woorden aan elkaar plakken in de hashtags en ze daarom vaak wat langer zijn. Instagram is het perfecte platform om via hashtags je content onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Wil je meer insta-hashtag tips? Bekijk dan de Highlight op ons Insta account!

Story time

Op LinkedIn mag in vergelijking met de andere platforms een bericht wat langer zijn. Als je als bedrijf naar klant communiceert is het het beste om tussen de 16-25 woorden te zitten. Communiceer je naar bedrijven? Dan zorgt een post tussen de 21-25 woorden voor het beste resultaat. Ook hier geldt: choose your words wisely!

Op social media moet het dus allemaal kort, maar krachtig. Ben jij er een fan van? Of gebruik je liever wat meer woorden? Laat ons eens mee kijken hoe je het best jouw verhaal op social kan vertellen. 

Greetzzz,

Yazz