We kunnen inmiddels wel zeggen dat de zomer ten einde loopt, maar wát een zomer het was! Het weer is bij uitstek een goed onderwerp om op in te haken. Zeker met temperaturen die we nog nooit in Nederland hebben gevoeld. Scherpe inhakers op het juiste moment geven een boost aan je engagement. Het is dus ook geen verrassing dat er deze zomer flink op ingehaakt is in social medialand. We hebben de acht leukste voor je verzameld, enjoy!

  1. Hot, hot, hot

Bol.com is altijd lekker op dreef en humor duidelijk staat centraal in hun social strategie. Ook deze inhaker is heerlijk scherp en herkenbaar. Want wie is er nou niet verbrand deze zomer?!

  1. Aircootje aan

Een woordgrap never killed anybody. Praxis haakt hier in op de temperatuur en prijst ook nog eens een product aan. Als je het goed doet zal je veel sympathie ontvangen van je fans.

  1. Het blijft wel Nederland…

Het was misschien wel voor het eerst dat we blij waren met regen in de zomer. Nederlands weer blijft nu eenmaal onvoorspelbaar. Chocomel speelt met deze inhaker in op de verandering in het weer. Als het lang heet is, kan je de klok erop gelijk zetten dat het vanzelf weer slechter wordt. Slimme contentmanager aan de slag hier, want een post als deze kan je fijn vooruit plannen.

  1. Grote win(d)kans

Ook de Staatsloterij profiteerde van de daling in de temperaturen. #codeoranje

  1. Zwarte zaterdag

En toen was het Zwarte Zaterdag, eentje die ook niet onopgemerkt voorbij ging op social media. Tui, Bol.com en Jumbo zijn in mijn top 3 beland. Zo zie je maar dat een inhaakmoment mogelijkheden biedt voor diverse bedrijven. 

  1. De koffer van Oscar

CoolBlue kwam deze zomer met wel een hele bijzondere inhaker: De koffer van Oscar. Als je marketing budget het toelaat is dit wel een hele ludieke manier van inhaken. Wij zijn fan!

  1. Uhm… Herkenbaar?

Deze speelse inhaker van TUI is misschien een tikje gewaagd, maar dat moet kunnen bij een inhaker. Het is tenslotte ook een klein beetje waar…

  1. You do the math!

Dat Heineken niet vies is van een inhaker hier en daar, wisten we wel. Vooral tijdens het WK nemen ze het ervan. Helaas geen WK voor Nederland dit jaar waar Heineken van heeft kunnen profiteren, maar gelukkig maakte een extreme zomer veel goed. 

Dit waren mijn favoriete inhakers van deze zomer. Ze vinken allemaal de checklist af: relevant, actueel en ludiek. Heb ik er eentje gemist? Tag me dan zeker even, vind ik leuk!

Greetzzz,

Yazz